چه زمانی جهت دریافت وام صندوق رفاه می توان اقدام نمود ؟

جهت دریافت وام صندوق رفاه دانشجویی در هر ترم از ترم ما قبل، با مراجعه به دفتر معاونت دانشجویی می توان ثبت نام نمود.

 جهت ثبت نام وام صندوق رفاه دانشجویی چه اقداماتی باید انجام داد ؟

برای دریافت وام صندوق رفاه با مراجعه به سایت دانشگاه ویا با مراجعه به دفتر معاونت دانشجویی، فرم های ثبت نام وام (3برگ) را دریافت نموده و پس از تکمیل فرم ها و مدارک (فرم شماره1) و ارائه تعهد نامه محضری دانشجو وضامن ، از دانشجو بعنوان متقاضی وام ثبت نام بعمل می آید. در ضمن با توجه به بودجه تخصیصی به دانشگاه و تعداد متقاضیان ، دانشجویان الویت بندی شده و ثبت نام می شوند.

میزان وام در هر ترم تحصیلی برای مقاطع مختلف چه میزان است؟

میزان وام در هر ترم تحصيلی برای دانشجویان کاردانی و کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) 000/000/3 ریال  و برای دانشجویان ارشد 000/000/10 ریال می باشد و تعداد وام برای دانشجویان کاردانی 3 ترم ، کارشناسی ناپیوسته 3 ترم، کارشناسی پیوسته 7 ترم و ارشد3 ترم می باشد.

 4ـ به چه دانشجویانی وام تعلق می گیرد ؟

به تمام دانشجویانی به جز:

الف-  دانشجویان ترم اولی

ب- دانشجویان ترم آخر

ج-دانشجویانی که کمتر از 12 واحد درسی دارند

د- دانشجويان ميهمان و انتقالي

 

  باز پرداخت وام به چه نحوی می باشد ؟

در صورت تمایل می توان یکجا و بطور کامل پرداخت شود و یا پروسه دریافت دفتر چه اقساط را طی نمایند.

چه اقداماتی جهت بازپرداخت وام می بایست انجام داد ؟

طبق قوانین صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، بعد از اعلام آخرین تاریخ فارغ التحصیلی حداکثر تا 9 ماه فرصت خواهید داشت تا جهت تسویه حساب و دریافت فرم شماره 12 و فیش 10% جهت دریافت دفتر اقساط به مسئول وام مراجعه نمائید. در غیر اینصورت علاوه بر مشمولیت به قانون جریمه دیر کرد، موظف به پرداخت کل مبلغ وام به صورت یک جا و نقدی می باشید. شایان ذکر است کلیه عواقب ناشی از عدم مراجعه بر عهده دانشجو خواهد بود.

اعتراضات خود در زمینه تغذیه، انتشارات و امکانات رفاهی را با چه مرجعی مطرح می کنیم ؟

اعتراضات را می توان از طریق نامه نگاری یا تماس تلفنی با دفتر معاونت دانشجویی مطرح نمود.

8 ـ آیا دانشجویان می توانند انجمن های ورزشی تشکیل دهند ؟

بله، با ارائه اساسنامه به دفتر معاونت دانشجویی می توان در این زمینه اقدام کرد

آیا موسسه در زمینه مشاوره فعالیت دارد ؟

بله، موسسه دارای مرکز مشاوره می باشد و دانشجو با مراجعه به آن مرکز مشکلات خانوادگی، اعتقادی و ... را می تواند مطرح کند

 

اداره تسهیلات دانشجویان : پرسش های متداول :

1- مدت استفاده از وام های تحصیلی برچه اساسی مشخص می گردد؟
مقاطع تحصیلی
2-
وام ضروری دانشجویان دوره روزانه چند نوبت درطول تحصیل پرداخت می گردد؟
یک بار و با توجه به مقطع تحصیلی ، سرانه متفاوتی دارد.
3-
شرایط اساسی برای پرداخت ودیعه مسکن را نام ببرید؟
تاهل ، اجاره مسکن ، عدم سکونت در خوابگاه
4-
وام بیمه به چه مقاطع تحصیلی تعلق می گیرد؟
به دانشجویان دوره روزانه کلیه مقاطع تحصلی به استثنای تخصص و Ph.D
5-
برای درخواست وام به چه ترتیبی باید اقدام شود؟
به امور دانشجویی دانشگاه محل تحصیل مراجعه شود
6-
آدرس سایت صندوق رفاه دانشجویان؟
www. srd.ir
7-
چند نوع تسهیلات به دانشجویان تعلق می گیرد؟
8
نوع
8-
آدرس صندوق رفاه دانشجویان ؟
تهران - خیابان ولیعصر- بالاتر از طالقانی - نبش کوچه گیلان - پلاک 1605- صندوق پستی 1313/15815
9-
اجاره بهای خوابگاه برچه اساسی تعیین می گردد؟
نرخ و ظرفیت اتاق
10-
وام شهریه به کدام دسته دانشجویان تعلق می گیرد؟
به دانشجویانی که در آزمون سراسری سازمان سنجش و آزمون های مورد تائید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پذیرفته شده یا می شوند.
11-
شرایط اساسی بهره مندی از تسهیلات چیست ؟
سپردن تعهد محضری با ضامن معتبر

 

سوالات متداول خوابگاه

1-      به چه دانشجویانی خوابگاه تعلق میگیرد؟

دانشجوی مشغول به تحصیل روزانه غیر بومی و دارای سنوات مجاز که اشتغال بکارنداشته باشند.

در صورت وجود ظرفیت و امكانات درخواست اين دسته از دانشجویان مورد بررسي كميته اسكان قرار خواهد گرفت.

2-      مدت مجاز استفاده از خوابگاه برای هرمقطع به چه میزان می باشد؟

مدت مجاز استفاده براي دانشجويان مقطع دکتري 8 نيمسال، کارشناسي ارشد 4 نيمسال، کارشناسي 8 نيمسال مي باشد.

3-      میزان هزینه های  خوابگاه  به چه صورت تعیین می باشد؟

اجاره بهاء خوابگاهها بر اساس ظرفیت اتاق و تعداد ماههای هرترم تحصیلی و بر مبنای  تعرفه های صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم و تحقیقات و فناوری برای ترم محاسبه مي گردد. 

4-      برای جابجایی  خوابگاه چه اقداماتی باید انجام داد؟

پس از ارائه درخواست جابجایی خوابگاه به اداره امور خوابگاهها،  درصورت وجود ظرفیت  در خوابگاه مورد درخواست جابجایی انجام می شود. 

5-      مراحل تسویه حساب خوابگاه به چه صورت می باشد؟

دانشجويان بهره مند از خوابگاه هاي دانشجويي می بایست در پایان هر ترمي كه ديگر به خوابگاه نيازي ندارند، نسبت به تسویه حساب با مسئول خوابگاه اقدام نموده و اتاق را تخلیه و تحویل نماید و با دريافت فرم تسويه از خوابگاه (موجود در سايت) درخواست خود را به مسئول روز خوابگاه خود تحويل دهند و پس از دريافت تاييد از مسئول خوابگاه برگ تسويه خوابگاه را نزد خود نگهداري نمايد و به هنگام فارغ التحصيلي و يا انصراف از آموزس به اداره خوابگاهها تحويل نمايد. همچنين دانشجویان انتقالی و اخراجی هم می بایست پس از تسویه حساب با مسئول خوابگاه به همراه برگ تسویه حساب نهایی به واحد تسویه حساب در مدیریت امور خوابگاه ها مراجعه نمایند