مديريت امور دانشجويي يكي از مديريت هاي زير مجموعه حوزه معاونت دانشجويي و فرهنگي مي باشد كه وظيفه برنامه ريزي، نظارت و پيگيري امور معيشتي و رفاهي دانشجويان را بر عهده دارد. احترام به شخصيت دانشجويان و تکريم انساني آنها، اهميت دادن به ويژگي هاي قومي، فرهنگي، فردي و شخصيتي، ايجاد تعامل و تشريک مساعي با دانشجويان در رفع مشکلات رفاهي و معيشتي همواره در سرلوحه فعاليت هاي اين مديريت قرار دارد.

اين مديريت در قالب سه اداره اصلي (امور خوابگاهها، تغذيه، رفاه و تعاون) و با همكاري تنگاتنگ واحدهاي امور رايانه، حسابداري، تداركات ، امور قراردادها، اموراداري و دبيرخانه و همچنين تعامل مستمر با مديريت تعالي فرهنگي و فوق برنامه، مديريت تربيت بدني و اداره مشاوره و راهنمائي دانشجويي همواره در جهت ارتقاء خدمت رساني به دانشجويان عزيز قدم بر مي دارد.

1) اداره امور خوابگاهها: اين اداره با توجه به شرح وظايف سازماني خود، مسئول اسکان دانشجويان متقاضي واجد شرايط دانشگاه بر اساس مقررات و آيين نامه هاي مربوطه مي باشد. بديهي است به جهت محدوديت فضاي خوابگاهي و عدم امكان اسكان تمامي دانشجويان در خوابگاههاي ملكي دانشگاه، تعامل با بخش خصوصي و استفاده از توانمندي ها و امكانات خوابگاههاي خودگردان از برنامه هاي جاري اين اداره مي باشد.

2) اداره تغذیه: این اداره با هدف تأمین غذای دانشجویان و نظارت علمی بر کیفیت و کمیت آن، مسئوليت تهیه، طبخ و توزیع غذای دانشجویان برای وعده های غذایی صبحانه، ناهار و شام با استفاده از مواد اولیه با کیفیت و بهداشتی را بر عهده دارد. رزرو، شارژ و توزیع غذا در رستوران ها و خوابگاهها  از طریق سیستم اتوماسیون تغذیه و همچنين بصورت اينترنتي انجام می پذیرد.

 

3) اداره  رفاه و تعاون: اين اداره وظیفه برنامه ریزی   وام ها و امکانات رفاهی تخصیص داده شده از طرف صندوق رفاه دانشجويان وزارت را بر عهده دارد. پشتیبانی سیستم نرم افزاری (صندوق رفاه ) نصب شده در سطح دانشکده هاي دانشگاه از ديگر وظايف اصلي اين واحد مي باشد. این اداره ضمن تعامل مستمر با صندوق رفاه وزارت بهداشت و با هماهنگی امور دانشجویی دانشکده ها نسبت به ثبت نام، بررسی و ارسال درخواستهای تایید شده به صندوق رفاه وزارت در چارچوب مقررات و آئين نامه هاي مربوطه در برطرف نمودن دغدغه های مالی دانشجویان قدم بر مي دارد.

شرح وظایف مدیریت دانشجویی

1. برنامه ريزي در خصوص مسائل رفاهي، خوابگاهي و امور تغذيه دانشجويان.

  1. 2. اجراي دقيق قوانين، آئين نامه ها و بخشنامه هاي دانشجويي.
  2. 3. پرداخت وام هاي تحصيلي، مسكن، ضروري، ازدواج، شهريه تحصيلي ، وديعه مسكن به دانشجويان واجد شرايط.
  3. 4. اعطاي تسهيلات رفاهي و امكانات كمك آموزشي مصوب به دانشجويان واجد شرايط.
  4. 5. انجام امور مربوط به باز پرداخت وامها و تسويه حساب تسهيلات رفاهي دانشجويان.
  5. 6. انعقاد قراردادهاي بيمه خدمات درماني و بيمه حوادث دانشجويان.
  6. 7. پذيرش، ثبت نام و اسكان دانشجويان واجد شرايط در خوابگاههاي دانشجويي.
  7. 8. صدور معرفي نامه و كارت ورود به خوابگاهها براي دانشجويان متقاضي خوابگاه.
  8. 9. انجام امور مربوط به تجهيزات و تعميرات مورد نياز در خوابگاههاي دانشجويي.
  9. 10. مشاركت در اجراي برنامه هاي فرهنگي، ورزشي و فعاليتهاي فوق برنامه در خوابگاههاي دانشجويي.
  10. 11. نظارت و كنترل برنامه سرويس هاي اياب و ذهاب خوابگاههاي دانشجويي.
  11. 12. تهيه و تنظيم برنامه هاي غذاي هفتگي،‌ماهانه و فصلي دانشجويان.
  12. 13. انجام اقدامات مربوط به انتخاب، سفارش، تحويل، نگهداري ، پخت و توزيع مواد غذايي.
  13. 14. رسيدگي به بهداشت مواد غذايي و بهداشت محيط خوابگاههاي دانشجويي.
  14. 15. بازديدهاي مستمر از خوابگاههاي دانشجويي و سلف سرويسها، به منظور رفع مشكلات و نارسايي هاي موجود.
  15. 16. تلاش در جهت ارتقاء سطح معلومات كاركنان حوزه مديريت دانشجويي به منظور برخورد متناسب با مسائل و مشكلات دانشجويي .
  16. 17. تلاش در جهت توسعه خدمات رفاهي دانشجويان در خوابگاهها و سلف سرويس هاي دانشجويي.
  17. 18. استفاده از تجارب ارزشمند ساير دانشگاهها و موسسات آموزشي عالي در زمينه خدمات رفاهي دانشجويان.

 

 

دریافت فرم کار دانشجویی

 

 

معرفی سراهای دانشجویی:

IMG 8955

 

در سال 1395 سرای دانشجویی نشاط 1 در سه طبقه  واقع در ضلع جنوب شرق پردیس دانشگاه راه اندازی شد. بدنبال روند توسعه پذیرش دانشجو، سرای دانشجویی نشاط 2 در داخل شهر بصورت سرای دانشجویی خود گردان برای دانشجویان متقاضی خوابگاه تهیه گردید.

 

امکانات: 

سراهای دانشجویی دانشگاه مجهز به خدمات مشاوره، دترسی به اینترنت وایرلس، اتاق مطالعه، نمازخانه، سالن تلوزیون، بوفه

 

IMG 8962

 

IMG 8966

 

IMG 8989

اهداف سرای دانشجویی:

1- تامین مسکن مناسب در طول تحصیل دانشجویان با توجه به محدودیت وامکانات موجود دانشگاه و توزیع بهینه امکانات در بین دانشجویان

2- تلاش برای ارتقای توسعه کمی و کیفی خوابگاهها

3- تامین و بهینه سازی فضای فیزیکی برای ساکنین

4- تامین محیطی امن برای دانشجویان خوابگاهی و کوشش در جهت رعایت حریم فردی و اجتماعی دانشجویان و اتخاذ تدابیر مناسب برای رفع تنش ها

5- تلاش برای ایجاد و برقراری تعامل مطلوب با دانشجویان و بهره گیری از مشارکت فعال آنان در جهت حفظ و نگهداری خوابگاه و ارتقاء سطح اخلاقی و رفتاری دانشجویان و استفاده از نقطه نظرات آنان در تدوین برنامه های مورد نظر.

6-تلاش برای ارتقای فرهنگ زندگی خوابگاهی.

7- شناخت و پاسخگویی به نیازهای دانشجویان در حدود امکانات و مقدورات دانشگاه.

 

اطلاعات تماس اداره خوابگاه ها:

نام و نام خانوادگی سمت شماره تماس
آقای علی محمدی مدیریت دانشجویی 43305410-051
خانم محبوبه غلامی مسئول اداره خوابگاه ها و اداره رفاه 43305412-051
خانم مهدیه تاجپور سرپرست خوابگاه خواهران 43305000-051   ( داخلی 441)
خانم مریم حسینی سرپرست خوابگاه خواهران 43305000-051   ( داخلی 441)
خانم زهرا توزنده جانی سرپرست خوابگاه خواهران 43305000-051   ( داخلی 441)
آقای حجت نارنجی سرپرست خوابگاه برادران 42619935-051
آقای مهدی ذاکر سرپرست خوابگاه برادران 42619935-051

 

 

آدرس خوابگاه های دانشگاه نیشابور:

برادران نیشابور، بلوار جانبازان، انتهای بلوار ادیب، پردیس دانشگاه نیشابور
خواهران نیشابور، ابتدای بلوار دانشگاه، کوچه بهارستان، سرای دانشجویی نشاط 2

 

مناسبتها:

مدیریت امور دانشجویی؛ ضمن تعامل و همکاری مطلوب با کلیه واحدهای فرهنگی و مرتبط ، ویژه برنامه ها ی را بمناسبت های مختلف، خصوصاً هفته سلامت، هفته فرهنگ و... به ویژه گرامیداشت هفته خوابگاهها با برنامه ها تفریحی آموزشی و مسابقات متنوع فرهنگی ورزشی ویژه برگزاری، مسابقات،اتاق نمونه دانشجویان خوابگاهی همه ساله دراواخر اردیبهشت ماه در هفته خوابگاه ها برگزار می نماید.

 

 

 

دانشجویان متقاضی دریافت وام دانشجویی می توانند درطول سال تحصیلی در دو بازه زمانی مشخص شده درخواست وام نمایند.

15اردیبهشت ماه لغایت 15 تیر ماه  و  15 آذر ماه لغایت 10 بهمن ماه، جهت ثبت درخواست وام در تاریخهای اعلام شده به سامانه دانشجویی مراجعه نمایید.

(شایان ذکر است مهلت اعلام شده قابل تمدید نمی باشد)

مدارک لازم جهت ارائه به اداره رفاه دانشجویی دانشگاه:

1-       اصل سند تعهدنامه تنظیمی توسط یکی از دفاتر اسناد رسمی کشور.

2-       تصویر حکم استخدامی ضامن ( بایستی ضامن کارمند رسمی یا پیمانی رسمی دولت و شاغل باشد(

3-       حساب بانک تجارت ( شعبه قدس نیشابور ) برای دانشجویان روزانه.

4-       تصویر شناسنامه ضامن و دانشجو.

5-       تصویر کارت ملی ضامن و دانشجو.

6-       تصویر کارت دانشجویی.

7-       آخرین فیش حقوقی ضامن.

8-       نامه کسر حقوق ( در صورت بازنشته بودن ضامن ) عنوان نامه به ( صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری ) ذکر شود.

در صورت ذکر مبلغ در نامه کسر حقوق، مبلغ ضمانت برای

مقطع تحصیلی کارشناسی باید 65/000/000 ریال باشد.

مقطع کارشناسی ارشد باید 35/000/000 ریال باشد.

9-فایل اسکن شده تمام مدارک ( بصورت لوح فشرده با فرمت jpg با کمترین حجم(

بدیهی است متقاضیانی که هرگونه کسری مدارک دارند، فقط در بازه زمانی اعلام شده  برای تکمیل مدارک فرصت دارند و این مدیریت از پاسخگویی به دانشجویانی که مدارک آنها در خصوص تقاضای وام ناقص است معذور می باشد.

مبالغ وام های صندوق رفاه دانشجویی:

برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد ( روزانه(

   وام تحصیلی   به مبلغ 4/500/000 ریال

  وام مسکن به مبلغ 4/500/000 ریال

وام تغذیه به مبلغ 1/090/000 ریال که به حساب تغذیه دانشجویان (به دانشجویان بومی وام مسکن و وام تغذیه تعلق نمی گیرد(

دانشجویان دوره شبانه کارشناسی: مبلغ 3/000/000 ریال می باشد، که به حساب عواید دانشگاه واریز می گردد ( حساب شهریه نوبت دوم(

دانشجویان دوره شبانه کارشناسی ارشد: 11/500/000 ریال می باشد. که به حساب عواید دانشگاه واریز می گردد ( حساب شهریه نوبت دوم )

 

 

آشنایی باضوابط ومقررات بازپرداخت

شرایط وضوابط بازپرداخت وام:

1-دانشجویانی که موفق به پایان دوره تحصیلی خودشده اند،پس ازفراغت ازتحصیل نسبت به پرداخت کل بدهی به حساب صندوق رفاه ویا اخذ دفترچه اقساط اقدام می نمایند. زمان تعیین تکلیف بدهی برای کلیه دانشجویان (مشمول وغیرمشمول) حداکثر9ماه پس ازفراغت ازتحصیل می باشد.درصورتی که پس از9ماه برای گرفتن دفترچه قسط مراجعه نماید،دیگربدهی قابل تقسیط نبوده ودانشجومی بایست کل بدهی رایکجاپرداخت نماید.

2-تعداد ومبلغ اقساط بهره مندان ازتسهیلات وام توسط صندوق رفاه دانشجویان تعیین خواهد شد.

3-طول مدت بازپرداخت باتوجه به میزان بدهی حداکثر5 سال می باشد.

4-مبلغ10درصدازکل بدهی قابل تقسیط هنگام فراغت ازتحصیل و صدوردفترچه اقساط بایستی بطوریکجا توسط دانشجو واریز و اصل فیش واریزی تحویل شود. مانده بدهی تقسیط خواهدشد.

تذکر1:بدهی دوران تحصیل دانش آموختگان فوت شده وجانبازوازکارافتاده کلی وشهدا بجز موارد غیرقابل تقسیط و با رعایت ضوابط ومقررات صندوق رفاه دانشجویان بخشوده می گردد.

5-فارغ التحصیلان مراکزآموزش عالی داخل کشور که خدمت نظام وظیفه خود را قبل از شروع به تحصیل انجام داده یا به نوعی از انجام خدمت وظیفه معاف شده و یا می شوند ملزم هستند حداکثر9ماه پس ازفراغت تحصیل با سپردن تعهد لازم به صندوق، دیون تحصیلی خود را براساس دفترچه، شخصاً و یا از طریق محل اشتغال بازپرداخت نمایند و درصورتیکه بیش ازسه بارمتوالی در پرداخت اقساط بدهی خود تاخیرنمایند،بدهی آنان به دین حال تبدیل خواهدشد.

6-تاریخ آغاز بازپرداخت بدهی فارغ التحصیلان مراکزاموزش عالی داخل کشور که مشمول انجام خدمت نظام وظیفه می باشندحداکثر به9 ماه بعد از انجام نظام وظیفه آنان موکول می گردد.(بارعایت بند1(

7-بدهکاران دارای دفترچه اقساط می بایست درتاریخ سررسید هریک از اقساط، به یکی ازشعب بانک تجارت(ویابانک ملی باتوجه به شماره حساب مندرج دردفترچه اقسط صادرشده)  درسراسرکشورمراجعه ومبلغ بدهی خودرابه حساب مندرج در فیش واریزکرده ونسخه دوم(رسیدپرداخت کننده) راتاتسویه حساب نهایی نزدخودنگهداری نمایند. ضمناً در خصوص واریز مبالغ دربانک تجارت به شماره مشتری15رقمی قید شده درفیش و پرفراژ بانکی دقت شده ودر صورت مغایرت بلافاصله توسط کاربربانک، نسبت به رفع آن اقدام گردد.

8-صدور و ارسال هرگونه تاییدیه تحصیلی ویاارسال ریزنمرات وهم چنین معرفی به حوزه نظام وظیفه منوط به صدور دفترچه اقساط می باشدوتسلیم اصل مدارک پس از استردادکل بدهی وانجام تعهدات قانونی دیگرمی باشد.

9-فارغ التحصیلان دارای دفترچه اقساط که درمقاطع بالاترتحصیلی دردانشگاه های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات وفناوری ووزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی ودانشگاههای غیردولتی پذیرفته می شوند (باحفظ وقفه تحصیلی حداکثریکسال،حدفاصل دومقطع) می توانند باارائه گواهی اشتغال به تحصیل بعد از دریافت دفترچه اقساط المثنی، بازپرداخت بدهی خود را به پس ازفراغت از تحصیل درمقاطع بالاترانتقال دهند.(درصورت عدم مراجعه دانشجو بایستی طبق سررسیددفترچه، اقساط خود راپرداخت نماید(

10-دانشجویان انصرافی،تارک تحصیل واخراجی ملزم به بازپرداخت کامل ویکجای کل وام های دریافتی وهزینه های مربوط به خوابگاه دانشجویی می باشند.

11-انتقال بدهی دانشجویان دریک دوره آموزشی دردانشگاه های یکسان همان رشته وهمان مقطع به همان دوره آموزشی بلامانع می باشد.درغیراینصورت دانشجوی انصرافی محسوب گردیده وطبق مقررات می بایست کل بدهی خودراپرداخت نماید.

12-درسایت صندوق رفاه دانشجویان قسمتی بنام پورتال دانشجویی موجودمی باشدکه اززمان دریافت تسهیلات ازصندوق و واریزکامل بدهی بعدازفراغت ازتحصیل، دانشجومی تواندرونددریافت وبازپرداخت تسهیلات خودرامشاهده ودرصورت تمایل نسبت به واریزاقساط خود به صورت اینترنتی اقدام نماید.

 

 

  چه زمانی جهت دریافت وام صندوق رفاه می توان اقدام نمود ؟

جهت دریافت وام صندوق رفاه دانشجویی در هر ترم از ترم ما قبل، با مراجعه به دفتر معاونت دانشجویی می توان ثبت نام نمود.

 جهت ثبت نام وام صندوق رفاه دانشجویی چه اقداماتی باید انجام داد ؟

برای دریافت وام صندوق رفاه با مراجعه به سایت دانشگاه ویا با مراجعه به دفتر معاونت دانشجویی، فرم های ثبت نام وام (3برگ) را دریافت نموده و پس از تکمیل فرم ها و مدارک (فرم شماره1) و ارائه تعهد نامه محضری دانشجو وضامن ، از دانشجو بعنوان متقاضی وام ثبت نام بعمل می آید. در ضمن با توجه به بودجه تخصیصی به دانشگاه و تعداد متقاضیان ، دانشجویان الویت بندی شده و ثبت نام می شوند.

میزان وام در هر ترم تحصیلی برای مقاطع مختلف چه میزان است؟

میزان وام در هر ترم تحصيلی برای دانشجویان کاردانی و کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) 000/000/3 ریال  و برای دانشجویان ارشد 000/000/10 ریال می باشد و تعداد وام برای دانشجویان کاردانی 3 ترم ، کارشناسی ناپیوسته 3 ترم، کارشناسی پیوسته 7 ترم و ارشد3 ترم می باشد.

 4ـ به چه دانشجویانی وام تعلق می گیرد ؟

به تمام دانشجویانی به جز:

الف-  دانشجویان ترم اولی

ب- دانشجویان ترم آخر

ج-دانشجویانی که کمتر از 12 واحد درسی دارند

د- دانشجويان ميهمان و انتقالي

 

  باز پرداخت وام به چه نحوی می باشد ؟

در صورت تمایل می توان یکجا و بطور کامل پرداخت شود و یا پروسه دریافت دفتر چه اقساط را طی نمایند.

چه اقداماتی جهت بازپرداخت وام می بایست انجام داد ؟

طبق قوانین صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، بعد از اعلام آخرین تاریخ فارغ التحصیلی حداکثر تا 9 ماه فرصت خواهید داشت تا جهت تسویه حساب و دریافت فرم شماره 12 و فیش 10% جهت دریافت دفتر اقساط به مسئول وام مراجعه نمائید. در غیر اینصورت علاوه بر مشمولیت به قانون جریمه دیر کرد، موظف به پرداخت کل مبلغ وام به صورت یک جا و نقدی می باشید. شایان ذکر است کلیه عواقب ناشی از عدم مراجعه بر عهده دانشجو خواهد بود.

اعتراضات خود در زمینه تغذیه، انتشارات و امکانات رفاهی را با چه مرجعی مطرح می کنیم ؟

اعتراضات را می توان از طریق نامه نگاری یا تماس تلفنی با دفتر معاونت دانشجویی مطرح نمود.

8 ـ آیا دانشجویان می توانند انجمن های ورزشی تشکیل دهند ؟

بله، با ارائه اساسنامه به دفتر معاونت دانشجویی می توان در این زمینه اقدام کرد

آیا موسسه در زمینه مشاوره فعالیت دارد ؟

بله، موسسه دارای مرکز مشاوره می باشد و دانشجو با مراجعه به آن مرکز مشکلات خانوادگی، اعتقادی و ... را می تواند مطرح کند

 

اداره تسهیلات دانشجویان : پرسش های متداول :

1- مدت استفاده از وام های تحصیلی برچه اساسی مشخص می گردد؟
مقاطع تحصیلی
2-
وام ضروری دانشجویان دوره روزانه چند نوبت درطول تحصیل پرداخت می گردد؟
یک بار و با توجه به مقطع تحصیلی ، سرانه متفاوتی دارد.
3-
شرایط اساسی برای پرداخت ودیعه مسکن را نام ببرید؟
تاهل ، اجاره مسکن ، عدم سکونت در خوابگاه
4-
وام بیمه به چه مقاطع تحصیلی تعلق می گیرد؟
به دانشجویان دوره روزانه کلیه مقاطع تحصلی به استثنای تخصص و Ph.D
5-
برای درخواست وام به چه ترتیبی باید اقدام شود؟
به امور دانشجویی دانشگاه محل تحصیل مراجعه شود
6-
آدرس سایت صندوق رفاه دانشجویان؟
www. srd.ir
7-
چند نوع تسهیلات به دانشجویان تعلق می گیرد؟
8
نوع
8-
آدرس صندوق رفاه دانشجویان ؟
تهران - خیابان ولیعصر- بالاتر از طالقانی - نبش کوچه گیلان - پلاک 1605- صندوق پستی 1313/15815
9-
اجاره بهای خوابگاه برچه اساسی تعیین می گردد؟
نرخ و ظرفیت اتاق
10-
وام شهریه به کدام دسته دانشجویان تعلق می گیرد؟
به دانشجویانی که در آزمون سراسری سازمان سنجش و آزمون های مورد تائید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پذیرفته شده یا می شوند.
11-
شرایط اساسی بهره مندی از تسهیلات چیست ؟
سپردن تعهد محضری با ضامن معتبر

 

سوالات متداول خوابگاه

1-      به چه دانشجویانی خوابگاه تعلق میگیرد؟

دانشجوی مشغول به تحصیل روزانه غیر بومی و دارای سنوات مجاز که اشتغال بکارنداشته باشند.

در صورت وجود ظرفیت و امكانات درخواست اين دسته از دانشجویان مورد بررسي كميته اسكان قرار خواهد گرفت.

2-      مدت مجاز استفاده از خوابگاه برای هرمقطع به چه میزان می باشد؟

مدت مجاز استفاده براي دانشجويان مقطع دکتري 8 نيمسال، کارشناسي ارشد 4 نيمسال، کارشناسي 8 نيمسال مي باشد.

3-      میزان هزینه های  خوابگاه  به چه صورت تعیین می باشد؟

اجاره بهاء خوابگاهها بر اساس ظرفیت اتاق و تعداد ماههای هرترم تحصیلی و بر مبنای  تعرفه های صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم و تحقیقات و فناوری برای ترم محاسبه مي گردد. 

4-      برای جابجایی  خوابگاه چه اقداماتی باید انجام داد؟

پس از ارائه درخواست جابجایی خوابگاه به اداره امور خوابگاهها،  درصورت وجود ظرفیت  در خوابگاه مورد درخواست جابجایی انجام می شود. 

5-      مراحل تسویه حساب خوابگاه به چه صورت می باشد؟

دانشجويان بهره مند از خوابگاه هاي دانشجويي می بایست در پایان هر ترمي كه ديگر به خوابگاه نيازي ندارند، نسبت به تسویه حساب با مسئول خوابگاه اقدام نموده و اتاق را تخلیه و تحویل نماید و با دريافت فرم تسويه از خوابگاه (موجود در سايت) درخواست خود را به مسئول روز خوابگاه خود تحويل دهند و پس از دريافت تاييد از مسئول خوابگاه برگ تسويه خوابگاه را نزد خود نگهداري نمايد و به هنگام فارغ التحصيلي و يا انصراف از آموزس به اداره خوابگاهها تحويل نمايد. همچنين دانشجویان انتقالی و اخراجی هم می بایست پس از تسویه حساب با مسئول خوابگاه به همراه برگ تسویه حساب نهایی به واحد تسویه حساب در مدیریت امور خوابگاه ها مراجعه نمایند